Kraj środkowoczeski i Praga przygotowują się do budowy międzymiastowej linii trolejbusowej, która połączy stolicę Czech z miastem Brandýs nad Labem-Stará Boleslav. Trolejbusy bateryjne zastąpią dotychczasową linię 375, obsługiwaną przez autobusy diesla.
Od zeszłego roku dokumentację dla nowej trasy przygotowuje Metroprojekt Praha. Koszt projektu to 24,9 mln koron brutto, z czego większość pokrywa Praga. Sieć trakcyjna obejmie 63,5% 22-kilometrowej trasy linii 375. W sumie założono budowę ponad 28 km sieci trakcyjnej (łącznie z uwzględnieniem obu kierunków ruchu), z podziałem na trzy odcinki. Zasilanie zapewni sześć podstacji. Na ulicy Proseckiej oraz w rejonie terminalu Letňany przewidywane jest połączenie z istniejącą infrastrukturą, z której korzysta już linia trolejbusowa nr 58.
Sama dokumentacja budowlana jest gotowa, a obecnie trwa procedura uzyskiwania pozwolenia na budowę. Po ich wydaniu ogłoszone zostaną przetargi na realizację prac. Te miały ruszyć początkowo w 2023 r., a obecnie mówi się o przełomie 2025 i 2026 r. Inwestycja miałaby zostać dofinansowana ze środków unijnych. Linię miałaby obsługiwać spółka ČSAD Střední Čechy.
Jak pisaliśmy, również sama Praga elektryfikuje kolejne linie.
Trzecim połączeniem, na którym pojawią się trolejbusy, jest linia 137. Czwartą ma być linia autobusowa 176 między Karlovym náměstí a Strahovem, która zamieni się w linię trolejbusową 53. Sieć trakcyjna ma objąć ok. 76% trasy – odcinek Stadion Strahov – Janáčkovo nábřeží, który wynosi niecałe 4 km. Dla linii wydano już pozwolenie na budowę. Operator komunikacji stara się o pozwolenie na
elektryfikację dwóch kolejnych linii (112 i 201).